TATRA 815 NTH 6x6
Návěsový tahač T815 NTH je třínápravové vozidlo určené na přepravu velkoobjemových návěsů po veřejných komunikacích i mimo ně, pokud to dovolí únosnost terénu. Je vybaven hydraulickým zařízením pro sklápění návěsu. Při využití maximálního zatížení hmotnosti na točnici 18 000 kg může celková max. hmotnost soupravy dosáhnout 48 000 kg.
TATRA 815 S1 6x6
Jednostranný sklápěčkový automobil T-815 6x6 má dozadu sklopnou celokovovou korbu. Je vhodný na přepravu materiálu na silnici i v terénu pro max. užitečné zatížení 10 700 kg. Zvedací zařízení je hydraulické,ovládané z kabiny řidiče. Hydrogenerátor (čerpadlo) je umístěný na pomocném pohonu převodovky. Konstrukce podvozku s výkyvnými polonápravami zaručuje plynulé a rychlé přejezdy terénními nerovnostmi, ani velké výchylky kol způsobené nerovnostmi se nepřenáší na vozidlo. Brzdový systém je tříjokruhový přetlakový na všechny kola.
TATRA 815 CAS 11
![](http://www.vojenskatechnika.com/files/t815cas11.jpg)
Je určená na přepravu různých znečištěných kapalin, průmyslových odpadových vod, tekutých výkalů, umělých hnojiv a pod.. CAS 11 je možné využívat i na přepravu pitné vody. Je vybaven cisternovou nástavbou uloženou na podvozku T-815 P14 26 208 6x6.2. Nově se využívá podvozku T815 260R25 28 255 6x6.2/10T TerrN1°. Nádrž je tlaková nádoba kruhovitého průřezu svařená z ocelového plechu. Na obou stranách je zakončena hluboko klenutými dny. V polovině nádrže je umístněná výstuha kvůli zvýšení stability proti vnějšímu přetlaku, ke které je připevněn vlnolam, opatřený průlezovým otvorem. Na obou stranách jsou instalované průzory - stavoznaky, které umožňují průbežnou kontrolu stavu plnění, vyprázdňování a stav zatížení vozidla. Do vozidiel T 815 CAS 11 se montují motory T 3-929. Nosnou část podvozku tvoří skříně hlavních montážních celků navzájem spojené nosnými rourami. Přední náprava je kyvadlová s nezávisle odpruženými polonápravami, vybavená diferenciálem s uzávěrkou. Zdvojená zadní náprava s přídavnou převodovkou je spojena nosnou rourou a tvoří zadní nosnou a hnací část vozidla. Převodovka má 10 rychl. stupňů pro jízdu vpřed a 2 stupně pro jízdu vzad. Brzdy jsou dvouokruhové, přetlakové.
![](http://www.vojenskatechnika.com/files/image0035.jpg)
TATRA 815 S3 6x6
Třístranný sklápěčkový automobil T-815 S3 6 x 6 slouží na přepravu materiálu do hmotnosti 10 700 kg. Může táhnout přívěs o max. hmotnosti 18 000kg, s rychlospojkou pro sklápění přívěsu. Zvedací zařízení je hydraulické, ovládané z kabiny řidiče. Hydrogenerátor (čerpadlo) je umístněné na pomocném pohonu. Konstrukce podvozku s výkyvnými polonápravami zaručuje plynulé a rychlé průjezdy terénními nerovnostmi, ani velké výchylky kol způsobené nerovnostmi se nepřenášejí na vozidlo. Brzdový systém je dvouokruhový přetlakový na všechny kola, s ovládáním brzd přívěsu.
TATRA 815 VVN 8x8
Čtyřnápravový valníkový automobil T-815 VVN 8x8 je terenní vozidlo určené na přepravu osob a užiteného nákladu do hmotnosti 12 000 kg. Hmotnosti přívěsu : cesta 45 - 50 000kg, terén 15 000 kg. Převodovka má 10 rychlostních stupňů pro jízdu vpřed a 2 rychlostní stupně pro jízdu vzad. Přední nápravy jsou řiditelné, kyvadlové, nezávisle odpružené. Zadní nápravy jsou kyvadlové, nezávisle odpružené ve stálém záběru. Brzdy jsou dvouokruhové, přetlakové, s jedno anebo dvouhadicovým ovládaním brzd přívěsu. Naviják má tažnou sílu 117,7 kN.
TATRA 815 CA 18
Cisternový automobil CA-18 je postaven na podvozku T815 VP 12 28 235 6x6.1R. Používá se na přepravu všech druhů pohonných hmot a ve spojení s prostředky hromadného doplňování na plnění palivových nádrží pozemní i letecké techniky. Je možné ho použít taky jako přečerpávací jednotku anebo jako skladovací kapacitu.